Nasza szkoła znajduje się w Rudzie Pabianickiej, na ulicy Demokratycznej 6. Jesteśmy szkołą
o charakterze lokalnym, ale uważamy, że jest to nasz atut. Nasi uczniowie są często sąsiadami. Znają się również rodzice naszych uczniów. To sprawia, że identyfikujemy się z najbliższym otoczeniem.
Z radością jednak witamy u nas dzieci z bardzo odległych dzielnic Łodzi, a nawet spoza Łodzi. Nasi uczniowie to także mieszkańcy Pabianic, Tuszyna, Gadki Starej, Ksawerowa
i Aleksandrowa.
College of Languages to miejsce przyjazne dla uczniów. Zajęcia odbywają się w budynku szkoły,
w którym staramy się zapewnić wygodę i komfort. Jesteśmy przekonani, że tylko wtedy, kiedy uczniowie lubią swoją szkołę , chętnie do niej przychodzą. Szkoła to nie tylko miejsce nauki. To miejsce spotkania koleżanek i kolegów, to miejsce zabawy na przerwach. W szkole można wymienić komiksy i gry komputerowe, w naszej szkole uczniowie się przyjaźnią i lubią.
Największą frajdą dla naszych dzieciaków jest pora wiosenna i letnia kiedy mogą spędzać przerwy na podwórku szkolnym. Jesienią ukradkiem podgryzają winogrono i orzechy włoskie obficie spadające
z potężnego drzewa.
Chcemy być dobrą szkołą
College of Languages chce mieć opinię dobrej szkoły językowej. Wiemy, że nie jest to proste. Nasi uczniowie maja przecież tyle innych obowiązków, a do nas przychodzą zaledwie na 4 godziny w tygodniu. Naszą największą troską jest to, żeby zawsze był to czas spędzony pożytecznie, a za największą porażkę uznajemy czas stracony!
Jak być dobra szkołą? W naszym przekonaniu dobrą szkołę tworzą nauczyciele. To oni muszą zaplanować zajęcia tak, aby w tak ograniczonym czasie zrobić jak najwięcej. Szkoła musi więc mieć koncepcję i program, a wszystkie zajęcia muszą być temu podporządkowane. Nie wolno pozwolić sobie na żadne improwizacje. W naszej szkole nie ma zajęć przypadkowych. Dobra szkoła jest rozliczana
z wyników jakie osiągają uczniowie.
Nasza autorska koncepcja zajęć łączonych ma właśnie spełnić takie zadanie. Każda grupa nauczana jest przez 3 nauczycieli, poziom początkujący przez dwóch. Oznacza to, że nasi nauczyciele są wyspecjalizowani w prowadzeniu poszczególnych typów zajęć. Daje to gwarancje wysokiej jakości, możliwości pracy każdego nauczyciela nad konkretnymi zajęciami i materiałem.
Tak więc native speaker prowadzi zajęcia z podręcznikiem, jego rola to poszerzanie słownictwa, konwersacje i dostarczenie wzorca jak najlepszej wymowy. Jest on jednocześnie przedstawicielem kultury krajów anglojęzycznych, więc może dostarczyć dodatkowej wiedzy o tych krajach.
Nauczyciele polscy mają ścisły rozdział nauczania poszczególnych kompetencji językowych. Agnieszka Szczecińska i Milena Teodorczyk prowadzą zajęcia ze struktur gramatycznych. Każda grupa ma indywidualnie przygotowany program tych zajęć na dany rok szkolny, w którym zakres materiału pokrywa się z zakresem struktur w podręczniku wiodącym. Dorota Wiśniewska prowadzi zajęcia konwersacyjne oraz ćwiczenia i testy ze słuchu. Jolanta Witaszek przygotowuje i prowadzi zajęcia w grupach egzaminacyjnych. Te zajęcia uczą jak zdać pisemne części egzaminu, takie jak Writing, Reading i Use of English.
Dobrze zorganizowane zajęcia i jasny podział kompetencji pomaga naszym uczniom w samoorganizacji swojej nauki. Jeśli zdarzy się jednak, że uczeń ma kłopoty, to dobra szkoła powinna potrafić mu pomóc. Każdy nauczyciel prowadzi zajęcia wyrównawcze, na które może przyjść uczeń, który był nieobecny lub zwyczajnie ma kłopoty. Nasza szkoła dba o ucznia słabszego!
Dobra szkoła nagradza swoich uczniów. Tak więc przede wszystkim wystawiamy dużo ocen, tak aby uczeń, który się bardzo postarał, mógł być najlepszy w wymierny sposób. Właśnie dobra ocena to przecież nagroda. Na koniec roku szkolnego szkoła funduje nagrody w postaci darmowego roku szkolnego dla dwóch osób, które uzyskały najlepszy wynik na teście końcowym.